Söndags mys med Fanjor och Hibbe<3

Hejsan! en vanlig söndag då plus skola imorgon livsglädjen är ju inte på topp eller något...:/

Idag var jag en engång i stallet fast det kändes bra för jag har inte varit där sen i tisdags för jag hade ju den där mini influensan på g :( men körde honom i alla fall med tio uppvärmningsvarv och sen nio dubbelintervaller, eftersom det var så varmt ville jag inte pressa honom till max. När jag skulle trava av honom lite så hade en sten kommit in under hans sko och pressat ut den lite på kanten så han ramlade ner platt på banan men som tur var gjorde han inte illa sig! Men skon måste vi ta av och banka tillbaka snart så han inte tappar den i hagen så vi inte hittar den!

Efter stallet så åkte vi till Sundbyholm för att kolla på när en kille som heter Henrik skulle rida monté på Annelies "hon som äger stallet" häst Blixten och sen så skulle Annelie köra våran nordsvensk eller ja den är bara halva våran för vi delar på honom. Det gick jätte bra för båda hästarna och om allt går bra så ska Henrik få kvala in Blixten kanske! ^^

Jag blev as peppad att köra monté när jag såg hur bra det gick för dom! Skulle ju ha tävlat monté med Fanjor om jag inte hade varit för lång på honom men det är därför jag blir ganska sur när jag ser folk som är längre en mig som tävlar med sina russ..  Men ja jag är ju 15 så om ett år så får jag ju ta licens för storhäst så då kanske jag kan börja tävla monté på storhäst det vore ju kul men jag ska nog träna lite på Fanjor först det var ju så länge sedan jag red monté på honom.


Nu när jag är hemma så sitter jag och pluggar till prov imorgon. Hatar att vara sjuk en vecka för det inebär att jag har sjukt mycket prov den här veckan.. men ja så här mysigt har jag det i alla fall!



Haha ett stort tack till morbror som fixade bilderna på mig och Fanjor till mig! :)




bild från i Tisdags från den långa barbacka turen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0