Sacker inom NH som jag inte rekomenderar

Okej ska skriva lite om några saker som jag har köpt till Fanjor som jag har lite hatkärlek till men bara för att jag inte gillar dom på Fanjor så betyder det inte att dom inte funkar för din häst!

1: Nova bettet



det där är Fanjors nova bett efter ungefär fem användningar.. vid bettringen så är det ett stort hack där han har tuggat sönder en bit och ja det ser ju inte heller så fräsht ut precis.. Men själva ideén älskade jag att det inte är gjort av metall utan nästan som mjukhårdplast "ähm ja det lät ju smart.. xD" men jag tycker att man ska tänka ett steg längre och inse hur lätt det är för en häst att bita sönder det här bettet. Men om det inte hade gott sönder så enkelt så skulle jag lätt kunna rekomendera det!


2: bettlösa tränset:








Det här tränset var väldigt dyrt men faktiskt lite värt det för en som inte vill gå över till grimma direkt ! Den har som två rämmar som ska gå under käken och då ska hästen känna trycket och svänga, red faktiskt i det idag och den är som sagt helt okeej om det inte vore för priset och man kan lika gärna använda sig av sitt vänliga träns bara att ta av bettet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0